Newsroom | naftemporiki.gr

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2007

Ολοκλήρωση Διαγωνισμού για τον Οδικό Άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε-65

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση :

«Σήμερα, με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), ένα ακόμα μεγάλο οδικό έργο μπαίνει στην τελική ευθεία για την κατασκευή του.
Όπως ξέρετε, το πρόγραμμα «Δρόμοι Ανάπτυξης» του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη με Συμβάσεις Παραχώρησης, με συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 8 δισ. ευρώ. Ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα επενδυτικό πρόγραμμα, που θα αξιοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια περίπου 6 δις ευρώ.
Μέχρι σήμερα, έξι (6) από τα μεγαλύτερα έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα, έχουν μπει στην τελική ευθεία για την κατασκευή τους. Συγκεκριμένα:
Υπογράψαμε και καταθέσαμε στη Βουλή προς κύρωση τη σύμβαση για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης και υπογράψαμε τη σύμβαση για την Ιόνια Οδό. Την επόμενη εβδομάδα υπογράφουμε τη σύμβαση για τον Οδικό Άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη.
Είμαστε στο τελικό στάδιο για την υπογραφή το Μάρτιο της σύμβασης του Οδικού Άξονα Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας, αλλά και του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Επίσης, τον επόμενο μήνα αναδεικνύουμε ανάδοχο στο μεγαλύτερο από τα μεγάλα έργα, στον οδικό άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, για τον οποίο η κατάθεση των προσφορών έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Ο Οδικός Άξονας Κεντρικής Ελλάδος είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας, αφού συνδέει με αξιόπιστο και ασφαλή τρόπο, τη Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα. Είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, απολύτως απαραίτητο για την ανάπτυξη της χώρας. Ταυτόχρονα, είναι ένα έργο ζωής για την Κεντρική Ελλάδα. Ξεκινά από τη Σκάρφεια, επί της ΠΑΘΕ, παρακάμπτει τη Λαμία, διασχίζει τη δυτική θεσσαλική πεδιάδα κοντά στις πόλεις της Kαρδίτσας και των Tρικάλων και συναντά την Εγνατία στη θέση Παναγιά.
Ο Οδικός Άξονας Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με συνολικό μήκος 232 χλμ. και συνολικό κόστος 1,6 δισ. ευρώ, δηλαδή διπλάσιο κόστος από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Η Σύμβαση Παραχώρησης του έργου περιλαμβάνει :
- την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Σκάρφεια (ΠΑΘΕ) – Παναγιά (Εγνατία), μήκους 175 χλμ., που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την αρχή, σε εντελώς νέα χάραξη
- και τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος από τη Σκάρφεια έως τις Pάχες Φθιώτιδας του ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ.

Με την ανάδειξη αναδόχου, ολοκληρώνεται μια γιγάντια προσπάθεια που ξεκινήσαμε όλοι στο ΥΠΕΧΩΔΕ- πολιτική ηγεσία, μελετητές και στελέχη- τον Μάρτιο 2004. Για το έργο δεν υπήρχαν μελέτες (γεωλογικές, περιβαλλοντικές, οδοποιίας κλπ), δεν υπήρχε καν η τελική αναγνωριστική μελέτη για όλο το μήκος του δρόμου. Στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής κατορθώσαμε ώστε οι ερευνητικές εργασίες, οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης να δοθούν στους υποψηφίους ομίλους τον Αύγουστο του 2005. Τα τελικά τεύχη δημοπράτησης δόθηκαν το Νοέμβριο του 2005 στους υποψήφιους ομίλους, οι οποίοι κατέθεσαν τις τελικές οικονομικές προσφορές τους το Μάιο του 2006.
Είναι γνωστή η συνέχεια του διαγωνισμού, για την οποία υπήρξαν προσφυγές, για τις οποίες εκδόθηκε σχετική απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Εφαρμόζοντας αυτή την απόφαση, αναδείχθηκε σήμερα προσωρινός ανάδοχος του έργου ο όμιλος Hellenic Autopistas. Πιστεύω ότι μέχρι τέλη Μαρτίου θα υπογράψουμε την σύμβαση του έργου.»

Η Οικονομική Προσφορά του Αναδόχου

Ανάδοχος του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) αναδεικνύεται ο όμιλος Hellenic Autopistas στον οποίο μετέχουν, οι εταιρείες CINTRA S.A., DRAGADOS S.A., ΓΕΚ Α.Ε. και ΤΕΡΝΑ Α.Ε. κ.α
Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 500 εκατομμύρια ευρώ σε τρέχουσες τιμές, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε παρούσα αξία η χρηματοδοτική συμβολή ανέρχεται σε 300 εκατομμύρια ευρώ.


Βασικά Στοιχεία του Έργου

Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει:

 Τρείς κλάδους κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με μεσαία νησίδα (new jersey)
 23 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ)
 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ)
 6 Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ)
 Σήραγγες διπλού κλάδου μήκους 10 χλμ.
 Cut and cover μήκους 620 μέτρων
 Απλές γέφυρες 2,5 χλμ.
 Κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ.
 Πλήρη αποκατάσταση του τοπικού δικτύου με ανισόπεδες διαβάσεις και παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο Παραχωρησιούχος οφείλει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι την σύνδεση με την Εθνική Οδό Λαμία –Καρπενήσι ενώ σε προθεσμία 45 μηνών το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία. Η προθεσμία περαίωσης για το σύνολο του έργου είναι εξήντα έξι (66) μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: